Robinson 2009

Ja, det har gått ett par avsnitt nu av denna underbara serie. Vad ska man säga ...? Till att börja med, TV4 gjorde rätt som köpte rättigheterna till den. Programmet har fått mycket skit, men jag tycker de än så länge har gjort detta till ett väl godkänt program. Jag har i och för sig alltid varit ett stort fan av Robinson genom åren, så det kanske har en betydelse i mitt tycke.


Nu har det bara visats fyra avsnitt än så länge, och jag kan inte säga att det överdrivet många troliga eller passande vinnare av årets deltagare. Två stycken skulle jag vilja säga, Angela Monroe och Ranjit Roy. Angela verkar otroligt skön, klagar inte särskilt, jobbar på och verkar vara en överlevare. Ranjit har fått väldigt lite tid i rutan fram till förra lördagen, och det var nog inte förrän då han blev min andra kandidat till vinnare.

Erik Billing. Billing, bara namnet gör att man älskar honom. Folkets man, är det en bra titel för den liraren? Hur som helst, jag älskar honom. Jag citerar från hans egen blogg, "Program tre: Christian gör mig avundsjuk genom att vara både syrligare och mer dräpande än jag.". I rest my case. Underbart.
       Särskilt trevligt är det när han för 'cameras only' uttalar sig om något, grupppsykologi eller liknande, och klippet efter visar hur rätt han har.

Linda Isacsson gör en helt okej insats, har svårt att jämföra med tidigare. Hon passar helt klart Robinsonkonceptet.


Och till det sista,, Är inte den här bilden underbar med "Valpen" uppe i hörnet. Han ser helt apatisk ut. Jag ler ihjäl mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0