Markus Larsson - Musikrecencent?

Är det någon som fått grepp om vad Markus Larsson, Aftonbladets musikrecencent verkligen gillar? Det har nog aldrig hänt att jag har hållit med honom om en enda liten sak.  Inte en enda!! Nu senaste gäller det U2. Minus på nya plattan... Inte en chans. Förut har det gällt Rolling Stones som ingen borde ha missat. Likaså Oasis, Knopfler med flera ... Sedan går han och sätter typ 74 plus på Kent, Håkan Hellström och Arvingarna. Jag måste ha missat något.



1,5 gigapixel

Detta sägs vara ett foto på 1,5 gigapixlar vilket är helt sjukt mycket.

Kika på denna och zooma lite ska ni se.

Tjusningen med kaos

Är det bara jag som tycker allt kaos och krashade servrar etcetera är själva tjusningen med biljettbokning? Man vet aldrig riktigt säkert hur det ska gå. Kanske har det att göra med att jag fick biljetter igår, men ni ska veta att det inte hör till vanligheterna att lilla jag sitter med biljetter efter sådana biljettsläpp.

      

Two tickets to paradise

Yes! Verkligen över förväntan att jag lyckades få biljetter till Bruce Springsteen efter allt kaos det var på eventim.se imorse - Två dagar dessutom! Torsdag och fredag. Jag lider verkligen med dem som inte fick tag på någon biljett alls, men förhoppningsvis var det inte allt för många i och med att de tillslut släppte söndagen också.

Detta meddelande möttes jag av mellan 10:00 och 13:58 innan jag lyckades komma in och boka mina biljetter.



Väldigt lättad nu i efterhand och jag vet inte vad jag hade gjort om jag blivit utan...

Det pratas att det är skandal att nya sidan inte funkade och folkstorm och grejjer, men jag är lite kluven över vad jag ska tycka. Det som var bra med Eventim istället för Ticnet är att biljetterna måste köpas på en gång och hindrar lika många biljetter glida ut på svarta marknaden. Det har ju också varit problem med Eventim tidigare, men vi får hoppas att det löser sig till andra stora biljettsläpp i framtiden.

Hoppas alla som köade vid Stadion fick biljetter också, det var strongt gjort. Hade själv aldrig pallat, utan satt istället helt skräckslagen som en rabiessmittad hund och klickade i ett par timmar. Begreppet "snart" har fått en ny innebörd för mig. "Vi tar dig snart vidare". Helvete heller... Nä, inga sura miner nu, jag fick trots allt biljetter. Wohoo!


Guitar Hero - Metallica

Som alla vet så släpps ju snart Guitar Hero Metallica, och nu är också låtarna avslöjade. Überbra låtlista tycker jag, plus att drygt 20 låtar är av andra band som de själva har valt ut, så man inte blir spyr på Metallica. De flest av deras hitar är med plus annat smått och gott. Utmärkt!

*Klick klick*

What'd I say?

Var var det jag sa? (Läs två inlägg tidigare) Foppa skadad igen på första isningen.



The Boss till Sverige!

Wohoo! Allas vår Bruce Springsteen kommer till Sverige och Stockholms Stadion den 4:e och 5:e juli i år. Kanske det ändå finns möjlighet att få biljetter då. Verkligen kul alltså, har aldrig sett honom live förut så det är underbart att få chansen nu i Stockholm dessutom. Kommer bli grymt!


Idrottsgalan

Jag hatar svenska folket ibland. Visst... Kalla är jätteduktig och grejjer, men när det inte räcker med världsrekord (Kallur), femtioelva OS-guld (Jonas Jacobsson) eller lika många guld plus total överlägsenhet (Anders Olsson), då vet jag inte vad. De två senare har ju typ varit överlägsna i sina respektive sporter bra länge och att folk inte fattar att man borde rösta på någon av dessa... Ja... Precis.

Humorinslagen i år då? Faktiskt riktigt bra. Men då är jag också stort fan av Gustafsson den äldre, även fast Björn gjorde det bra också i sin biroll. Underbar som Per Gessle dessutom. Nej, jag vet inte vad andra tycker men var inte det här årets idrottgala fenomenal när det gäller humorn? Peter Settman var inte bara bra som ledare i Globen, även han kom med en hel del lustigheter.

Kul att de tog en cyklist som prisutdelare när en cyklist vann och en skidåkare när en skidåkare vann. Många konstiga vinnare i år. Ja, det är klart att alla är duktiga, men ändå. Kanske är det bara jag som inte tycker som alla andra.


Return of the gnällig föredetting

Nu siktar Peter "Foppa" Forsberg på en comeback i hockeyn. Är nog inte omöjligt att han kommer tillbaka - i en match. Forsberg var och är en av Sveriges bästa hockeyspelare genom tiderna, det går inte att ta ifrån honom. Men vore inte det bästa att lägga grickerna på hyllan när man var på toppen av sin karriär eller strax utför? Snart är det väl dags för Guinnes World Records att ta en titt på honom, för undra om inte han är den som gjort comeback till hockeyn flest gånger utan att lyckas... Aja, självklart hoppas även jag att han lyckas, men inte blir det en lätt match. Hoppas att jag har fel.


En av Foppas många klassiker. 5-5-målet mot Finland i VM 2003. Gick för övrigt och la mig när det blev 4-1 till finnarna.


Trollkarlens hemligheter

Just nu sitter nog Joe Labero och laddar bössorna medan Kanal 5 visar Trollkarlens hemligheter, eller Magic's Biggest Secrets - Finally revealed som den också heter. Bra och spännande program dock. Sevärt.

Jackass

Jackass-stjärna fast i säkerhetskontroll - med handgranat. Den officella Jackassnyheten som dyker upp en gång per år. PR-trick? Kanske det, eller så är de bara totalt blåsta. Fast att de gör humor kan jag inte ta ifrån dem. Har ni inte sett någon av deras filmer, Jackass - The Movie eller Jackass - Number Two är det dags att göra det. Johnny Knoxville, Bam Marghera, Steve-O och gänget är kanske inte de brightaste på denna jord, men underbart roliga är de.



2 Klassiska musikvideos

Två klassiska musikvideos som spelades typ 38 timmar om dygnet under 80-talet på MTV, men det var de värda;


Peter Gabriel - Sledgehammer [1986]        

                            


  Dire Straits - Money for nothing [1985]

    

En vacker dag gör jag en mer komplett lista,, :)


Wish you were here

Vart tog alla bra musik vägen egentligen? Idag hör man på radion låtar som känns totaltmeningslösa utan någon speciell mening eller någonting. Nu menar jag inte att alla låtar måste vara mastodontdjupa om självmord och galna polacker och grejjer, men i sådana fall får de väl vägas upp med en trevlig melodi, men icke. Ta bara två relativt nya ultimatstora band som Coldplay och The Killers. Jag ser verkligen inte storheten i dessa band. Folk verkar avguda dem och deras låtar, men jag hör bara två band som låter som alla andra med tråkiga melodier och totalt ospännande texter. Vart tog den gamla goda musiken vägen? Tur att den musiken lever vidare hos några i alla fall...

Mindre rinkar

Klart vi måste göra rinkarna mindre i Sverige, inget snack om saken. Spelarna klagar på att de inte pallar tackla längre för att de tar för mycket kraft på dagens rinkar, och tacklingarna är ju en del av spelet som publiken älskar! Spelet kommer också bli mycket tightare och roliga är innan. Sedan finns det väl en del andra saker som går utmärkt att ändra på. Slagsmål ska inte ge matchstraff, utan kanske bara 5- eller 10-minuter personlig utvisning. Inför också ett fyrdomar och också videobedömning som inte sker av en partisk person i egen arena, utan två tre opartiska personer som sitter och bestämmer om det var mål eller inte. En utmärkt idé vore också att flytta ned sittplatserna ända ned till plexit för bättre känsla. Om jag inte har helt fel så ordnande Mr. Percy det i Malmö Arena, och det ger ju publiken en helt annorlunda känsla när de kommer närmare spelet. Inget av detta kan väl vara särskilt svårt att inrätta? De flesta spelare och ledare verkar också vara för det så kör på!

Flygis

Om alla piloter hade samma säkerhet och coolness som Chesley "Sully" Sullenbergers skulle säkert antal flygolyckor minska en hel del. Man måste känna sig ganska nöjd att lyckas rädda 155 personer genom en perfekt nödlandning på vattnet, precis utanför Manhattan. Kul att läsa om flygplansolyckor som slutar lyckligt ibland.




Näst snyggast, näst fulast

Det är ju trevligt vad lite Stockholmshat kan göra ibland. Djurgårdens hockeytröjor lyckas i AB:s omröstningen bli både näst snyggast och näst fulast! Vet själv inte riktigt vad jag tycker om dem. Liknar mer samedräkter än hockeytröjor, men lite snygga är dem väl,, Eller beror det på något annat?



 

!

"Det finns 70 sätt att tillfredsställa en kvinna, 69:an och en tur till Ullared."



Jaaaa!!

Jaaaaa! Nedflyttningshotade Djurgården mot serieledarna Linköping. Väntat resultat innan match? 1-27. Slutresultat? 5-1! Visar det här att Djurgården kan när de verkligen vill eller att Elitserien suger? Hur som helst, hyperviktig vinst för DIF och Ölvestad tände till laget ordentligt i andra perioden efter slagsmålet som han otroligt nog, fick matchstraff av. Jämfört med Pihl eller vad djäveln heter så borde det kanske inte blivit det. Som tur var vann de, men tyvärr fortfarande på kvalplats och ett par poäng upp till slutspel. Dock är det ändå sexton matcher kvar så det är absolut ingen omöjlighet att det blir slutspel till och med.

Förresten... Har jag någon gång sagt att Niklas Wikegård äger? Ja, det tror jag, men jag väljer att säga det igen. Wikegård är grym som expert i Hockeykväll. Kul också att det är så många som hatar honom, eftersom att han är troligt bra på att provocera. Fortsätt så!


Weird Al

Finns det någon sjukare djävel än Weird Al Yankovic? Störtskön är han i alla fall. :D
Missa för guds skull inte 2:20, och ha i åtanke att liraren är 40 år där.



Piratisar

Haha, vilka jävla sopor! Menar piraterna som drunknade med lösesumman på 25 miljoner kronor. Sitta på en båt i flera veckor med gisslan för att sedan få flyktbåten att sjunka med pengarna. Duktig! Men väldigt kul samtidigt, några drunknade också.



Allas våran Alling

Morgan Alling i Let's Dance? Nja, tyckte nog vissa till en början. Kan den killen verkligen dansa? Nu vet vi. Som han dansade för att vara första programmet! Mojje var det heller inget fel på. Två roliga underbara personer och personligheter som visade vad de gick för från start. Tycker nog att alla deltagare är intressanta på ett eller annat sätt, och jag skulle vilja påstå att detta är och kommer bli den bästa säsongen hittills. Ovanligt många var riktigt duktiga, och en eloge till TV4 som har tagit fram detta gäng till årets Let's Dance!

Herr Alling har varit en favorit ända sedan han gjorde Tippen med Kenneth Rydholm, och nog blev han nog favorit hos många tittare ikväll. Även fast det bara visats ett program, så skulle jag vilja säga att det står mellan fyra personer; De två nämda, Magnus Samuelsson och kanske även Laila Bagge. Eller är jag helt fel ute..?



Instant Answer

Det finns ju lite olika såna här tjänster där man kan sms:a en fråga och få svar. Fick tips om InstantAnswer.se, och det verkar funka bra. Gick ruskigt snabbt att få svar. Endast någon minut. Kostar typ 10 kronor och det är en summa man klarar av tycker jag nog... Hm.. Andra gratisreklamen på två dagar.

Hockey

Det är helt klart att det inte var domarnas fel att Sverige inte vann finalen igår natt mot Kanada. De bokstavligen körde över Sverige, men visst, kanske det skulle vara någon till utvisning när Markström blev nermejad och när de fick klubbor i ryggen. Men om man inte gör mål sju stycken powerplay vinner man inga guld. Så enkelt är det. Kanada var det vassare laget och vann välförtjänt matchen. Sverige och andra sidan var mycket välförtjänta ett guld, dock blev det inte så. Troligtvis inte heller särskilt lätt att inte bli övertänd med 20 000 buande kanadensare och fulingarna på isen.

Hur som helst, vi vet i alla fall vilka som har en lysande framtid för sig. Markström, Backlund, Pääjarvi, Hedman, Karlsson för att bara nämna några.


Sveriges Sämsta Sida

Skulle vilja tipsa till mitt mycket lilla antal läsare om Sveriges Sämsta Sida, ja den heter så. Underbart bra läsning! Värda ett klick!



JVM

Det blev väl lite som väntat, Sverige - Kanada i JVM-final. Totalgrym match igår, och vilka insatser från det svenska laget. Hade bara hoppats på att Jacob Josefsson fått spela mer, men man kan inte få allt. Framspelningen av Mattias Tedenby var helt fantastisk!



Tror vi (vi och vi...) har väldigt stor chans att ta hem detta, om de spelar som de har gjort nu under turneringen.  Sen vill jag tillägga att det är kul att SVT har lagt ned så pass mycket på juniorernas VM, riktigt bra gjort. Hela grejjen blir mer professionell och fler männsikor engageras helt klart.

Låts

I brist på annat i detta nu lägger jag upp lite sköna låtar.

       

       

    

Eric Clapton & Mark Knopfler - Cocaine
Bob Dylan - All along the watchtowers
Neil Young - Helpless
Mark Knopfler - Money for nothing
Traveling Wilburys - Handle with care
R.E.M - It's the end of the world (And I feel fine)

2009

I och med den fortsatta finanskrisen räknas jag med att en del företag kommer att byta logo;


RSS 2.0