Idrottsgalan

Jag hatar svenska folket ibland. Visst... Kalla är jätteduktig och grejjer, men när det inte räcker med världsrekord (Kallur), femtioelva OS-guld (Jonas Jacobsson) eller lika många guld plus total överlägsenhet (Anders Olsson), då vet jag inte vad. De två senare har ju typ varit överlägsna i sina respektive sporter bra länge och att folk inte fattar att man borde rösta på någon av dessa... Ja... Precis.

Humorinslagen i år då? Faktiskt riktigt bra. Men då är jag också stort fan av Gustafsson den äldre, även fast Björn gjorde det bra också i sin biroll. Underbar som Per Gessle dessutom. Nej, jag vet inte vad andra tycker men var inte det här årets idrottgala fenomenal när det gäller humorn? Peter Settman var inte bara bra som ledare i Globen, även han kom med en hel del lustigheter.

Kul att de tog en cyklist som prisutdelare när en cyklist vann och en skidåkare när en skidåkare vann. Många konstiga vinnare i år. Ja, det är klart att alla är duktiga, men ändå. Kanske är det bara jag som inte tycker som alla andra.


Kommentarer
Postat av: Martin

Hej!



Tycker precis som dig, Jonas Jacobsson har tagit mer OS guld än någon annan i världen har gjort, ändå så vinner en smilfink från mellansverige folkets pris. Detär inte klokt. Att Kalla är bra råder inga tvivel om, men att slå Jacobsson, Zlatan, Kallur med flera trodde jag inte var möjligt, men tydligen är de det i det här landet. Sporten är som allt annat, aldrig rättvis...

2009-01-19 @ 23:17:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0